کاربرد GPS در سیستم قدرت
 
دو شنبه 4 / 12 / 1390برچسب:, :: 16:53 ::  نويسنده : ahmad & saman

کاربرد GPS در سیستم برق قدرت

 

ذخیرۀ انرژی الكتریكی با كیفیت بالا مقصود اصلی علمگرهای سیستم قدرت است . تخمین دقیق و دستیابی سریع به پارامترهای سیستم قدرت مانند فركانس و فازورهای همزمان شده، از اهداف ضروری است . این پارامترهای سیستم، از ایستگاهها و مكانهای مختلف خط انتقال گردآوری شده و سپس به یك واحد مركزی فرستاده می شوند . واحد مركزی داده را تجزیه و تحلیل كرده و سپس فرمانهای مخصوص را به واحدهای معین شده هدایت می كند .

 یك نشانۀ زمان برای جمع آوری همۀ اطلاعات از منابع پخش كننده خارجی برای پیش بردن كنترل همزمان سیستم مورد نیاز است . منبع همزمانی ممكن است محلی یا سراسری باشد . نشانۀ زمان می تواند به محلهای دیگر توسط روش بی سیم، از طریق یك اتصال مستقیم مانند یك سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) ، اینترنت، یا كانالهای ارتباطی سیم دار فرستاده شود .


 

 

در دسترس بودن و دقت یك علامت زمان ارائه شده توسط GPS ، آن را به عنوان یك نقطه مرجع برای همزمان كردن اندازه گیریهای فازور مناسب می كند . همچنین سیگنالهای زمان ممكن است توسط روشهای دیگر نظیر انتشارات رادیویی AM و سیستمهای انتقال فیبر نوری ایجاد شود . AM دقتهای پایین در دستۀ 1ms و قابلیت اعتماد برخورد سیگنال را داراست . بنابراین نصب AMمقداری گران قیمت و هزینۀ حفظ و نگهداری آن بالاست . از طرف دیگر دقت روش فیبر نوری بالا بوده و دارای دقت 1 µs می باشد اما هزینه های نصب آن كاملاً بالا است . بنابراین استفاده از GPS بهترین روش ممكن می باشد . یك خطا روی سیستم خط انتقال قدرت، سیگنال های باند پهن را تولید می كند . این سیگنال ها بیرون از نقطه عیب با سرعتی نزدیك به سرعت نور پخش می شوند . اگر سیگنال های حالت گذرا كشف شده و سپس زمان دار شوند محل معیوب واقعی می تواند روی خط تعیین شود . سیستم تعیین موقعیت جهانی (GPS) با توانایی هایش برای ایجاد همزمانی با دقت یك میكرو ثانیه برای یك ناحیه پهناور پوشش داه شده بوسیله یك شبكه سیستم قدرت، همیشه سودمند خواهد بود .

 اخیرا روش DGPS برای اندازه گیری افتادگی هادیهای هوایی در مدارهای انتقال پیشنهاد شده است . در این كاربرد، مفهوم اصلی، استفاده از DGPS برای تخمین دقیق موقعیت یك نقطه روی هادی هوایی در یك محدودۀ خط انتقال بحرانی است . علت افزایش استفاده از DGPS قابلیت تعیین زمان دقیق تحت نانوثانیه ( دقت ) ، تراكم، قابلیت انتقال، هزینۀ پایین و عملكرد در همۀ شرایط آب و هوایی در هر كجای زمین می باشد .


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



آشنایی با سنسور فشار
ترانسدیوسر و ترانسمیتر تعریف ابزار دقیق لاستیک‌های ایرلس تعریفی نوین از تایر اتومبیل Flat CD Mouse موسی که در CD درایو لپ تاپ قرار می گیرد! لامپ های ال ای دی با قابلیت کنترل از راه دور ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند
نويسندگان